Sugar-sweetened drinks do NOT contribute to childhood obesity, says new study. … Really?
Monday, June 30th, 2008
by James Hubbard, M.D., M.P.H.
Sometimes studies come up with conclusions that just don’t make common sense. Sometimes facts trump emotions. That’s why we do structured, objective studies with scientific statistical analysis. However, sometimes the studies are flawed and come to the wrong conclusions. That’s why we have peer review, critique and repeat studies to see if we can replicate the same results.
The American Journal of Clinical Medicine published a doozy in their most recent issue, concluding no association between sugar-sweetened beverages and childhood obesity. The beverages included sodas, fruit juices and “ades.”





by






